amandaasander

Av amanda åsander - 16 juni 2013 17:09

Idag har familjen varit på birsta hela dagen. Jag köpte en strand väska som var blå och vit randig från glitter.
Jag köpte också hårnålar och hårsnoddar på hm. Jag köpte en chai latte som var jätte god, jag köpte en kall, den är så himmla god, ni måste verkligen smaka!
Ikväll är det träning i regnet, om det änns blir någon träning. Det är inte så kul att träna när det regnar såhär mycket och länge.
Kommer bilder på väskan senare kanske, om jag hinner.

Av amanda åsander - 14 juni 2013 16:41

Idag var jag och Sara på birsta. Vi åkte så vi var där vid tolv och kom hem nu.
Jag köpte inget mer än lunch som vi åt på Waynes. Vi åt en varsin macka, det var jätte gott.
När vi skulle gå till bilen som stog en bit bort började det regna jätte mycket så vi fick springa men blev väldigt blöta ändå, hahah.
Nu ska jag kolla på Pretty Little Liars, fjärde säsongen har kommit ut, i alla fall första avsnittet!

Av amanda åsander - 12 juni 2013 14:02

I måndags sov klassen på marmen, vi kom dit vid sju reste två tält, ett för killarna och ett för tjejerna.
Efter det så grillade vi korv och marsmellows, spelade fotboll, gick runt i skogen och fiskade. Det var faktiskt ganska kul men typ ingen kunde sova fast det var inte många som försökte heller, haha.
Men jag somnade i alla fall vid fem sov tjugo minuter och vaknade och frös jätte mycket och låg vaken tills alla vaknade. När alla hade vaknat, vid halv åtta kanske så skulle vi plocka ihop tälten och vi bestämde att man skulle äta frukost hemma så man kom hem någon gång.
Jag var hemma vid nio och åt frukost duschade och la mig och sov i ungefär fem timmar.
I morse så skulle vi samlas klockan halv nio vid sjön och vi hade skogskampen, det var olika tävlingar och en klass var ett lag och våran klass vann och fick mjukglass :)
Nu är jag hemma och ska på träning klockan fem, OCH IMORGON ÄR DET SKOLAVSLUTNING!!!

Av amanda åsander - 10 juni 2013 14:44

Idag på skolan hade vi marmen runt, då ska man cykla runt marmen, ca 2,5 mil. Det var jätte varmt och man fick ont i benen, usch det var inte kul.
Ikväll ska klassen hajka, vi ska alltså sova i tält på marmen. Vi ska träffas där klockan sju och sen ska vi grilla mat och hitta på något mer. Vet inte vad vi ska göra men typ bada, leka lekar, fiska osv,det blir nog kul.
Imorgon när vi vaknar ska vi bara äta frukost och sen åka hem tror jag. Då ska jag och några kompisar åka till stan och fika :)
Instagram 7/6

Av amanda åsander - 5 juni 2013 19:45

Dagen började med att jag sov till tio men var jätte trött ändå, kunde ju inte sova inatt när det regnade som mest och när regnet slog mot fönstrena. Men klev upp vid halv elva åt frukost klädde på mig och var klar vid halv tolv, då började jag med att bädda sängarna och vika tvätt och plockade ut disken och åt lunch, sen hittade jag inte så mycket mer att göra och det hade slutat regna så då tog jag ett varv runt uvberget, vädret var perfekt, inte för kallt och inte för varmt.
Men när jag nästan sprungit klart så ringde pappa och berättade att dom var på väg hem för Johanna hade förmodligen hjärnskakning, dom var någonstans med klassen och då hade hon slagit i huvet och fick åka in på akuten men kom hem nästan på en gång.
Har bilder på kameran som jag ska lägga ut också, men vet inte när jag kommer ha tid för det, imorgon är det träning på morgonen sen ska vi förmodligen till stan och köpa paket till kusinerna som har fyllt år :)

Av amanda åsander - 5 juni 2013 10:35

Idag är det operation dagsverk på skolan, man ska vara hemma och jobba och sedan lämna in 100kr till skolan som kommer gå till en insamling till skolbygge i ett fattigt land som själv inte har råd med det.
Jag ska bla bädda alls sängar, dammsuga, dammtorka och vika tvätten.
Jag tänkte ta ett varv runt uvberget också men det var ju regnat hela natten och regnar fortfarande så det blir nog inte av.
Men nu ska jag ta och plocka fram lite frukost, är ju ensam hemma så får göra det själv, ska kolla på Pretty Little Liars medans jag äter frukost, är ju ändå ensam så varför inte? ;)

Av amanda åsander - 3 juni 2013 15:15

Idag är det bara 10 dagar kvar till skolavslutningen! ♥

Idag på skolan första timmen hade vi so och fick fika, vi jobbade inget. På engelska fick vi bara veta betygen för vårterminen, höjde mitt betyg den här terminen, är jätte nöjd över det :)

På kemin kollade vi på film, på matten gick vi igenom nått test vi har haft, på spanskan lyssnade vi på några låtar och valde vilken vi tyckte var bäst och på egen studietiden fick vi sluta på en gång, eftersom vi inte har något att göra de sista dagarna :)

Det har varit en väldigt lugn dag idag och ikväll är det träning kl åtta till halv tio, har ont i halsen igen så vet inte hur det blir för mig :/

Av amanda åsander - 3 juni 2013 10:00

Hej, jag heter Amanda Åsander och bor i Sundsvall med min familj.
Jag är en Beliber men älskar One Direction också ♥
Jag knäpper också mycket kort men min systemkamera Nikon D3100 ♥

villken är din favorit sport??